I morgon då.....

Publicerad 2016-06-11 21:04:44 i Allmänt,

I morgon då är det dags för KM 2 i Traditionellt mete i Borlänge SFK vid båtklubben i Ornäs. Den roligaste tävlingsformen inom mete, om ni frågar mig. Gillar ju inte att mäska, då jag anser att man inte skall smutsa ner våra vatten. Jaja, det där har ni redan hört. 
 
Jag var ju med på KM 1 i Internationellt mete förra året och köpte då ett keepnet, som jag bara har använt en gång.men jag har inte missat något mer då de övriga två tävlingarna blev inställda. Så i år har vi 5 stycken KM att tävla på, två från förra året och tre för i år. ....Hrm, hur tänker de då i den kommitee´n när ännu inga datum är framtagna?!
 
Men i morgon gäller det att skärpa till sig, jag har ju en etta och får försöka göra en repris.Men det lär bli kallt, så långkalsongerna åker nog på. Vi får hoppas att vi slipper regn och åska, risken var nog stor här över Dalarna.
 
För övrigt så blir det mycket tid framför tv:n, eftersom EM i fotboll kört igång. Just nu så kliver England och Ryssland in på plan, skall bli spännande.
 
Vart tog sommaren vägen, så kallt igår när jag var på skolavslutning för mitt barnbarn Dennis, som gick ut femman. De hade ändå tur för när niorna fått sina medaljer och rosor och uppträtt med sång och musik, så började det regna.
Frusen men modig kille, och glassen vi köpte gick glatt ner. Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela