Klubbmästare i Traditionellt Mete 2016....

Publicerad 2016-06-23 10:46:53 i Allmänt,

Det gick vägen men det satt låångt inne och var nervöst ända tills "slutskriket" lät. Jag åkte hem till Gun-Britt på eftermiddagen och blev bjuden på mat. Det regnade för fullt ute  så det skulle nog bli en blöt kväll. Fick en guldväst av henne som hon tyckte var för lång till henne. Det verkade ju lovande inför sista och avgörande KM.
Den här bilden är från Falumästerskapet förra sommaren,där Benny stod och fick braxen. Jag hade sådan tur i lottning och fick gå ut först av alla och valde just den platsen. Började bra fick en liten abborre direkt, sen var det trögt och tjejerna på sidorna om mig Ellen, Gun-Britt och Lena fick heller inget. Tappade en liten braxen som jag tog lite för tidigt, f....n också. Straxt efteråt så fick Lena både mört och flera braxnar, och hon vann sin klass och hade dagens högsta vikt, drygt 1,5 kilo.
Här är kvällens tjejgäng med Janne i mitten och Rosie E håller i kameran och Kjell på väg ut ur bild eller in....
 
Jag lyckades få en mört till och tillsammans vägde de hela 88 gram, vilket räckte till seger. Rosie Englund hade en abborre på 50 gram och Lena hade en mört på 42 gram. Så det var hårt i damklassen och Lena Olaison vann damveteraner och maken Gardar äldre herrveteraner och Thord herrveteraner. Vi var bara 10 till start, kanske på grund av det regniga vädret, som till kvällen slutade och det klarnade upp.
En husbåt lade till vid en boj mitt i viken och besättningen blev upphämtade av en kanot, som paddlade i land dem.
 
Den här kvällen hade jag så jäkla ont i ryggen satt och stod och hängde mot en sten. På lördagen hade Marina och jag varit på Dala  Open Stage och senare på kvällen till Grinds lada i Tomnäs på improviserad logdans till blues och rock med Pierre Svärd och Pelle Lindström. Så himla roligt, svettiga gick vi ner till bilen och kunde ta några fina kort på Ångbåten Domnarfvet innan jag skjutsade hem Marina.
En återförening av ett gammalt band, såå mäktigt med en massa blås. Dagens yngsta artister var en  tjej på 11 år som sjöng och spelade gitarr, ukulele och keybord. Hon skrev egna låtar och sjöng covers av andra artister. Den allra yngste var en kille på 10 år som spelade trummor och hade vuxna som spelade med honom i hans band. Han hade valt låtarna som var blandat rock och hårdrock, Så duktiga, de finns hopp och denna avslutning för säsongen hade många band, körer och soloartister som fick visa upp sig i vad de kunde...
Soundtjeck och efter ett tag när de spelat så röjdes bänkarna bort, sen var det fullt ös....
Pelle på g i ett solo på munspel....
Ångbåten som vi gör en tur med in till Torsång på Midsommarafton och har knytis med lunch vid bryggan vid motormuseét, innan Midsommarfirandet drar igång vid bygdegården. Här är den smyckad med björkar, då Ove kört ett bröllopssällskap under dagen.
 
Solnedgång över Haganäsviken, Ösjön samma sjö där vi arrangerade SM pimpel i lag 2014.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela