Jomenvisst.....

Publicerad 2016-03-17 20:58:50 i Allmänt,

Vad gör man en onsdag när solen skall skina och plusgrader ute och Falubygdens Sfk arrangerar tävling vid Karlslund på Runn.
Jo men visst ringer jag Bosse och frågar om skjuts och det gick bra. Så när han hämtat upp mig så åker vi till Finn och sedan bär det iväg till Falun. Haha, alltid lika roligt i bilen med mycket skratt och historier. Ganska många hade lockats till start denna fina dag.Här nedan en bild från båtklubben i Staberg där jag började fiska. Om man kollar noga så ser man skorstenen vid Roxnäs mellan öarna och hoppbacken vid lugnet syns också, lite till höger.
Jan-Olov och Bernt höll ställningarna idag med försäljning av kort och invägning. Vi gick ut vid 9.25 och började fiska 9.45 och slutade vid 14, med 30 minuters ingångstid. På morgonen var det bra att ha broddar på sig men under dagen löste det upp smälte, så lätt att gå. Nu går det fort, nästan all snö borta från isen, så vi får hoppas på kalla nätter och dagar framöver.
En hel del taktiksnack innan utgång och om material, visade mina tafspirkar och finska mormyskor för "pojkarna".
Vi var cirka 6 stycken som började i viken vid båtklubben, det nappade dåligt ingen fisk inne vid bryggorna. I tredje hålet får jag 5 stycken men inget runt omkring och flera av de tävland går vidare. Provar runt lite men gör ett hål lite längre ut och där......Där stod de, satt nog närmare 45 minuter i det hålet och fick ett till bredvid med flera i . Jäklar så roligt, det gick att hissa upp och ner och få igång dem att hugga i perioder. Det var bra storlek på dem så konten fylldes på snabbt.
 
Borrade runt och fick några här och där, men ingen riktig fart, men kunde gå tillbaka till mitt bonushål och plocka några till. Fiskade med en Hugo- pirk ända tills någon snodde kroken och då bytte jag till en Hedenskogare med samma krok. Kroken var Kurres Bolander och frestade även med pinkies, för att trigga igång abborrarna.
 
När det slutade nappa så gick jag ut där de satt några och plockade fisk, men runt 5-6 meters djup och små abborrar. Så när det är en timme kvar så beslutar jag att gå mot starten och slutade vid den lilla ön. Tyvärr fick jag endast 3 fiskar sista timmen. Jag skulle nog gått inåt i viken där jag var och letat efter fler bonushål.
 
Som tur var räckte det ändå till en seger i damklassen och påsen vägde över 5.9 kilo. Jonas vann igen på dagens högsta vikt 11.010 gram. Det var i alla fall en skön dag på isen, hoppas att det blir fler gånger,än får det inte vara slut häromkring. 

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2016-03-17 22:08:52

GRATTIS ROSIE, KRAM.

Svar: Tack Maggan, roligt att träffas. Hoppas att ni kommer till Borlänge/Falun nästa år också,kram,kram.
rosietalar

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2016-03-18 12:26:44

Grattis till segern!!!!!. Nu är det definitivt kört med våra isar här i Göteborgstrakten, blev i alla fall 23 dagar på is mellan 7 januari och 8 mars varav 8 tävlingar.

Svar: Det var bra att ni kunde pimpla så många gånger i år. Än har vi is här men det går fort när solen värmer, tur det har varit kalla nätter.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela