Lite av varje.....

Publicerad 2016-03-18 13:01:30 i Allmänt,

Till helgen finns det många roliga pimpeltävlingar att välja mellan, Älvdalen,Kilafors,Hoverberg, Ejen, med flera.
Det gäller ju att kunna samåka också, och när inte det fungerar så väljer jag att åka själv till Ejen,Leksand som blir den närmaste tävlingen. Den här helgen är det ju också mässa i Stockholm som många åker till, hade ju varit roligt att uppleva den och träffa en massa gamla kompisar. Men man kan ju inte klona sig även om man vill.
Jag fick så fina tulpaner av syrran och de rusade iväg och blev så  långa, då klippte jag ner dem. Tänkte ta kort på dem och katten Chilla , men det var inte det lättaste. Fick fresta med lite kyckling och då blev det genast jakt, mat, mat. Idag springer hon runt benen och jamar, kokar de större abborrarna som jag fick i onsdags.Räknade alla och det var 229 stycken och de inte katten får, går till räven och korparna.
Hämtade kaninskinn i måndags och de håller jag nu på att bereder, vilket är en lång procedur med diverse vattenbad, som tar över en vecka. Sedan skall de torkas och mjukas upp,fettas in, vilket också tar sin tid.Jag har köpt lädernålar till symaskinen så mitt nästa experiment blir att sy handskar och fodra med fleecetyg, spännande och ett par är redan bortlovade,hehe.
Tassar på tork som skall bli nyckelringar eller hängsmycken med pärlor.Det börjar ju dra ihop sig till Påsk också och då blir det svårt att välja kvast. Skogskvasten,Nornornas turbo, Partykvasten, Frejas röda minikvast eller någon annan mini ala teskedsgumman,häxhatt eller huckle, Vem vet, se upp!!
 
Blev så jäkla less på håret nu i veckan, så då åkte saxen fram, sedan lite mörka slingor. Kanske blev i kortaste laget, men det växer väl ut, det är nog 10 år sedan jag var till frissan....kan själv.
 
Trevlig helg på Er , kör försiktigt och Skitfiske!
 

Kommentarer

Postat av: Maggan Stridh.

Publicerad 2016-03-18 17:51:17

Bra kvinna reder sig själv o du blev ju fin i håret, kramar o skitfiske på dig.

Svar: Tack Maggan,man gör så gott man kan.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela