Mera Sportlov....

Publicerad 2016-03-04 10:48:16 i Allmänt,

Barnbarnen Dennis och Tuva har ju varit hos mig några dagar och roligt har vi haft. Först så var det ju sportlovsfiske för Dennis och sedan hämtade vi Tuva, som också skulle få sova över här.
Hos farmor så är det inte köttbullar som gäller, utan får man välja så blir det farmors pannkakor med jordgubb eller hallonsylt till. Många pannkakor blev det och Tuva stod på en stol bredvid och hjälpte till att hälla upp smeten i stekpannan.
Lekparken var perfekt trots snön,det var ju inget vidare väder igår när det snöade.Till och med skatorna har haft kul här. Nere vid bäcken så var det lite porlande vårkänsla i alla fall och fåglarna kvittrade på.
Full rulle på syskonen.
 
 
Flera filmer och mys med fika har vi också klarat av. Sen ville Tuva gå igenom och prova flera av mina nagellack som den lilla prinsessa hon är.
 
 Till kvällen så skjutsade jag hem barnen till Falun igen och senare på kvällen kom pappa hem som jobbar i Stockholm. När mamma jobbar natt och pappa är borta så sover Dennis och Tuva på nattdagis,bra att det finns.Men så skönt att slippa när det var sportlov.
 
Roligt att se på facebook att Ovansiljans Sfk haft sportlovsfiske med många deltagare, med fina priser och pokaler. Hoppas på bra återväxt inom fisket det behövs.
 
Nu till helgen finns fler tävlingar att välja på, men jag väljer att vila mig i form till nästa helg med Borlänge och Falumästerskap. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela