Hemresa söndag och fredag....

Publicerad 2016-05-24 15:34:08 i Allmänt,

Efter frukosten på söndagen så var det dags för hemresan mot Borlänge. Allt gick bra förutom ett litet stopp för broöppningen i Mälaren vid Julabron. Här nedan stigning upp på Mälarbron i Strängnäs.
Hem till ett kelsjuk katt som Niklas skött om under tiden jag varit borta. Försöka landa lite och barnvakt i Falun på måndagen för att sedan packa om i en större väska för att åka till Kreta en vecka med vänninan Marina.
Så i fredags var det dags för nästa hemresa nu till Moder Svea, efter en underbar vecka i Agia Marina, Chania på Kreta. Här är det nästan fullmåne med mycket moln någonstans över Europa.
 
Vi åkte med ett visst resebolag som har egna flygplan och nedan är ett foto där solen skiner igenom molnen precis före landningen på Arlanda.
För övrigt så var det en dryg hemresa med dålig info ifrån resebyrån och även på flygplatsen i Chania. Natten innan hade ju ett plan försvunnit över medelhavet och hemma i Sverige var det stora dataproblem och inställda flyg för avresa och landning.
Hur som helst så hade vi fått en tid 20.50 för vår avresa från hotellet och vi åkte runt på dessa små gator och hämtade upp resenärer när Marina 21.10 fär ett sms om när vår buss skulle hämta oss,hrm!!??
 
Väl på flygplatsen så var det tre långa köer från bussarna med resenärer till Arlanda,Oslo och Helsingfors, in i byggnaden. Vi stod nog där över en timme,när vi sedan kom in i byggnaden så fick man ställa sig i en annan kö för att väga in väskan och få sin plats i flygplanet. Det enda reseguiderna visste var att vårt flygplan var i luften. 
När vi vägt väskorna fick vi ta dem och gå längst bort i huset till ännu en kö, för att när vi kom längst fram lägga dem på ett band för säkerhetskontroll. Sen skulle man gå uppför en trapp och gå igenom en egen säkerhetskontroll för att komma in i avresehallen och taxfree.
Naturligtvis piper det om mig och blir genomkollad av en kvinna...men det var väl något smycke eller min blus med guldtrådar. Så jag får passera.
Massor av folk, iskallt och iskalla sittplatser om det över huvudtaget fanns något ledigt.Jag beundrar alla småbarnsföräldrar och baren som var så duktiga, klockan var över 3 på natten när vi fick ta bussen ut till flygplanet. Så efter drygt två timmar så får vi i alla fall gå ombord och åka hem skönt......Hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela