Mysdag.......

Publicerad 2016-05-10 09:03:58 i Allmänt,

Torsdagskvällen spenderades framför TV.n med varsin Southern Comfort, vi ville ju fira våra medaljer från Trosametet, en guld och en silver.
På fredagen åkte vi in till Eskilstuna, jag var ute efter en klänning att ha på det stundande bröllopet i sommar. Ojoj,inte det lättaste, i en "finare" affär tror jag att jag provade 20 klänningar i alla möjliga modeller. Monica och en expedit hämtade och jag provade, men ingen aha-upplevelse.Hittade en klänning som kommer passa bra att ha med utomlands och sista chansen var en affär utanför centrum. Där fanns den, en somrig fin klänning, men vem vet,kanske hittar någon annan och ännu en annan hänger i garderoben. Fy sjutton vilka I-landsproblem.
Det blommar fint nu, ser nästan ut som juldekorationer.
Tillbaka i Strängnäs så blev det en liten promenad på stan och handla det sista inför kvällen, då Peo, Kenth och Aina skulle komma på middag.
Här är gatan som jag gråtande sprang utför som fyra-åring, då jag trodde att mamma och mina syskon åkt hem till Nykvarn. Hoppade på tåget som stod inne, bytte tåg i Åkers Styckbruk, somnade  och en städerska hittade mig i Stockholm. Jaja, allt gick till slut bra och tror inte att jag fick några större me´n av det hela. Men impulsiv har jag nog alltid varit.....
Kentha  och Aina hade gullvivor med sig och maten smakade bra förrätt med gucamole och räkor, varmrätt med ris, sallad och fläskfile´gryta med choritzokorv mums.Efterätten intog vi på balkongen, det var ju en så varm och skön kväll.
Oj, vad Monica är lik vår mamma.
Kenth är mer lik pappa och frisyren har han fått ärva.
 
Aina var inte så här trött, utan pigg som en mört.
Peo fick slå i drycken ikväll som bestod av rött vin till maten och Southern Comfort eller wiskey till kaffe med glass.
Väldigt solig plats , så solglasögonen åkte snabbt på.Det kommer mera en annan dag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela