Brorsan fyller år.....

Publicerad 2016-11-09 04:54:27 i Allmänt,

Ungefär så här dags för en vecka sedan så gick jag upp. Resan hit varade för mig med lite längre restid 30 timmar via Kiev i Ukraina.Där var det snöblask och blåst och en trappa ner ur planet och buss in till terminalen. Med på planet var en guldmedaljör från 5-milen i Lillehammer -94.Ni får googla på vem, en trevlig man som vi pratade innan vi gick på planet på Arlanda.
I Kiev fick vi stå i en lång kö för att checka in till nästa plan till Bangkok.Sen igenom säkerhetskontrollen, jag tog av mig glasögonen, så nu pep det inte.Vi handlade whiskey,gin och Martini. Jag fick se en sådan fin flaska av en kvinna som skulle innehålla cognac. Perfekt Kenth fyllde ju år dagen efter och det skulle sitta fint till kaffet.
 
Monica och jag fixade frukosten, samt en orkidé från en av krukorna på altanen. Sedan blev det poolen och lite sol i det halvmulna vädret.Lunchen avnjöts runt hörnet och sedan var det dags för lite eftermiddagskaffe.
 
Vilken blåsning, skulle bli gott med en cognac till kaffet. Men det var 40% vodka i flaskan, brrr.Det blev att hämta whiskey-pavan istället och vi fick oss ett gott skratt. Vodkan blandar jag nu goda  drinkar av ,så allt slutar väl trots allt.
 
 
På kvällen åt vi buffé med svensk och thailändsk mat och en massa olika frukter till efterrätt.
 
 
Den fina flaskan står nu på mitt "resealtare"som jag har med mig med tarotlek, pendel, stenar,ljus, rökelse m.m. En häxa åker aldrig utan sina hjälpmedel-verktyg.
Vi hörs, skall försöka skriva lite oftare nu när jag har tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela