Det måste firas.....

Publicerad 2016-11-30 05:24:00 i Allmänt,

Nu i dagarna så är det 3 år sedan jag startade denna blogg om fiske och livet. Det var ju i samband med att vi i Borlänge SFK och Falubygdens SFK skulle arrangera SM i pimpel 2014.
Så jag började lite smått att presentera mig själv, har ju haft efternamnen Andersson som jag fick när jag föddes. Thim och Rehn som var mina namn som gift med mina barns pappor och nu Thörne som är mammas flicknamn.
 
Jag började berätta om mitt liv och framförallt fiske och pimpel. Då jag tävlat sedan Södertälje SFK bildades 1964 så har det ju blivit många år och då i Januari/Februari 2014 blev det lite bråttom . För att hinna med alla SM och år, så fick jag lägga ihop och skynda på.
Men som ni kommer ihåg så ville ju inte kung Bore och gudinnan Skade vara med oss utan vi fick ställa in med kort varsel, p.g.a dåliga isar. Sedan kunde och fick vi arrangera året efter.
 
Det har blivit mycket att skriva om sedan dess och roligt att så många fortfarande läser. Sammanlagt 395 stycken inlägg i varierande storlek med text och bilder. Så för den som vill och orkar finns det mycket att läsa.Det kunde ju vara mycket mer om fiske och fiske genom åren. Skall försöka skärpa mig lite.
Nästa år 2017 är det 50 år sedan jag var med på mitt första DM och av en slump även SM i pimpel.Återkommer till det framöver, men DM i Stockholmsdistriktet gick på Orlången och SM gick på Hjälmarna,Örebro.
Igår så var jag till Norsbo och hämtade några kaninskinn och passade på att åka in till Ösjön vid Ornäs. Den ligger så långt man kan se, med vatten överst på en del ställen.Men håller nog inte att gå på än. Det är bra att vi har barmark och hoppas att kylan håller i sig innan snön kommer.
 Sent i måndagskväll så kom min resväska hem, med bud från Arlanda. Killen hade hela bilen full av väskor som skulle till Borlänge och Ludvika. Men han visste inte om de var från samma plan och omlastning.Senare samma kväll vid 01.00 så kom brorsans och svägerskans väskor tillrätta i Strängnäs.
 
Så jag känner mig tacksam och har mycket att fira. Korkar nog upp en champagne, då går den stora tvätten lite lättare idag.Det är nymåne nu och dags för nystart......så i morgonkväll har jag guidad meditation här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela