Ett land i sorg......

Publicerad 2016-11-10 06:43:58 i Allmänt,

Thailand är ju som ni vet ett land i sorg, sedan deras kung dog i oktober. Det märktes direkt på flygplatsen där hans bild var kantad av sorgband.Det fanns många foton på honom överallt och skyltar som skiftade med olika foton från hans liv.
Utmed hela resan från Bangkok till Huay Yang var det flaggor på halv stång, landets flagga och lokala och företagsflaggor. Även många bilder på hans foto, som oftast var inramat av breda svarta och vita band.
Här passerar vi staden som var översvämmad på grund av regnet och inlåst vatten från havet.
Här är kommunhuset i vår by. På alla restauranger där det spelas musik, så är den lugn. Men man serverar öl, vin och sprit som vanlig. Sorgemånaden är över den 14 november så lättas en del av sorgen. Man får inte hålla fester eller klä sig i starka färger. Helst svart, vitt eller grått. Vad vi sett så respekterar turisterna det och Även vi. Undantaget är badstränderna.
 
Ja, det är väl ett till land i sorg på grund av ett val. Jag väljer att inte skriva mer om det,utan bara att beklaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela