Fiskeflottan......

Publicerad 2016-11-11 15:40:44 i Allmänt,

Fiskeflottan i Huay Yang är inte så stor, de flesta fiskar bläckfisk på nätterna. Då använder de lysande lampor som flöten och fiskar med burar.Bild kommer i ett annat inlägg senare.
Jag hade ju stora planer på att ta med kastspö och pimpelspö och stå på piren och fiska. Men visste inte hur det är med fiskekort och tillstånd att fiska som falang=turist.
 
 
 
Sedan blev jag avrådd av vänner, då man inte känner till vilka fiskar som kan vara giftiga här.
 
En dag var vi ner till piren och åt lunch, med en härlig havsutsikt i Siamviken. Efter lunchen så gick vi ut på piren och såg då hur man simmade ut med fisknät från stranden. Fullt påklädda, sen stod tre man på stranden och håvade in nätet. I nätet fanns små blanka fiskar.
 
Ute på piren satt en farbror med nät som han kastade i och hivade in uppe ifrån piren. Det hade även kommit in en större båt som höll på att hälla upp is till sin fisk. Jag såg aldrig vad de fått men det låg kastspön med haspelrullar och andra havsfiskespön på flera ställen på båten. Verkar intressant, kanske man skulle fråga om jag får följa med ut någon dag. Såg häromdagen när vi solade vid stranden hur de större båtarna åkte längre ut fram och tillbaka.
 
 
 
 Det är inte det allra lättaste att blogga från mobilen, men jag gör så gott jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela