Rena rama djungeln....

Publicerad 2016-11-20 17:39:54 i Allmänt,

En dag åkte vi med taxi till Huay Yangs nationalpark som ligger cirka 7 kilometer ifrån byn. En park med många träd i olika format höga som låga och massor av växter.Man följer vattendraget utmed stigen upp i berget till de 7 olika vattenfallen.
 Den här dagen var det mulet så därför passade vi på att åka. Eftersom alla myggor, knott och andra köttätande djur helst väljer att tugga på mig och med tanke på att det var så mycket vatten, så valde jag att klä mig i långbyxor. Jag hade även långärmad blus med, och baddräkt, vore ju häftigt att bada vid vattenfallen och dammarna intill.
Parken är väl planerad med sina upptrampade stigar, men höga och jobbiga trappsteg på en del ställen. Rast och viloplatser finns också utmed stigen.
Vi köpte fiskmat innan vi gick in i parken för att kunna mata fiskarna i dammarna.
 Det fanns stora stubbar som bord.
Trots att det var mulet så var det otroligt varmt och fuktigt. Jobbig väg med mycket klättring, det fanns en liten shop med fina kläder och ett offeraltare mitt i djungeln.
Vi matade fiskar som blev som tokiga vid det tredje vattenfallet.Det bara bubblade i vattnet såg ut som små karpar och malar.
För att gå vidare var man tvungen att gå över ett av vattenfallen, och klättringen fortsatte ännu brantare upp till nästa. Men nu sa Monicas knä ifrån och vi skulle ju tillbaka den långa vägen. Så vi vände och mötte vår chaufför som såg lite frågande ut. Det var en thailändsk barnfamilj med två små flickor som fick min fiskmat som jag hade kvar.
Taggarna utåt på detta träd och nästa kallade vi för kamoflageträdet.
Det var nästan lika jobbigt att gå ner som upp och när vi kom till bilen var vi alla genomsvettiga.
På flera ställen hade man stöttat upp större stenar med mindre pinnar. Stod många skyltar lite här och där, men de var på thailändska.
Härlig gunga som jag provade en skön dag i rena rama djungeln.
Här är några vattenfall som vi tyvärr missade, då vi vände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela