Björnees kamp.......

Publicerad 2017-04-07 09:45:00 i Allmänt,

På lördagens individuella tävling på pimpel-SM på Burträsk utkämpade Björnee från FK Forellen en riktig kamp.
Hade under tävlingen på flera "gäddor" som han lyckades skaka av.....
Träffade på Pentti Harmaala som haft stora på som slitit av tafsen och borrar ett hål cirka tio meter därifrån. Då får Björnee på en gädda till och svär. Den drog ut reven och gick inte att skaka av hur han än försöker, fram och tillbaka. Till slut drar han troligtvis fast den i iskanten och Forsling kommer till hjälp.
Obs! Lånad bild från för-SM.
 
Han har en kroklossare med sig som fästs runt reven och efter mycket stötande så lossnar gäddjävulen. Nu kan Björnee dra upp hela "skiten", och upp ur hålet kommer kroklossaren och en stor abborre.
Denna abborre vägde över 1,3 kilo och undrar hur det var med de andra "gäddorna" som han skakat av.Hur som helst så tror jag inte Björnee skakar av någon fisk i fortsättningen. Jag önskar honom och alla andra som skall till Jämtland i påsk Skitfiske. Där är det gott om gäddor eller jag menar storabborrar, önskar att jag kunde varit med.
Hur gick det då på SM för Björnee, jo han kom femma, grattis! Här nedan också en lånad bild av herrveteranerna  på och utanför prispallen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela