Snöat inne......

Publicerad 2017-04-28 12:10:47 i Allmänt,

Lite av vintern kom tillbaka i början av veckan, och jag skulle skjutsa Elna till Falu lasarett. Stora flingor föll på måndagskvällen när jag la mig. 
På tisdagsmorgonen var det rena rama vintern utanför fönstret och jag hade ju bytt till sommardäck. Så lite orolig var jag. Men "stora" vägarna var bra, så med lite lägre hastighet än i vanliga fall så gick allt bra.
Jag har "snöat inne" på att kolla på VM i snooker som visas på Eurosport. Nu har man kommit till semifinaler, som  visas dag och kvällstid. Men de går även i repris flera gånger.
Riktigt spännande och tuffa matcher, så skickliga killar som hanterar sina "köer" på de mest otänkbara sätt.
 
För övrigt så har jag kollat på många fiskeprogram på TV 4 sport, fiske, fiskedrag, jakt och fiske m.fl.
Svenska program med skickliga fiskare som åker runt i Sverige och övriga världen. Anlitar duktiga guider som kan sin sak. Oftast släpper de tillbaka fisken de får och ibland avslutas programmen med att de tillagar någon fisk som de sparat.
Bra och man blir riktigt sugen på att prova fler typer av fiske, och man lär sig mycket av att titta.
Ute så snöar det igen, riktigt Aprilväder senaste veckan med sol, regn, snö och hagel. Ha det gott och jag fortsätter kolla på snooker, tur att jag är "ledig".😉

Kommentarer

Postat av: Lennart

Publicerad 2017-04-30 14:44:56

jag kollar också på snooker!

Svar: Ja,det var spännande och nu kan jag reglerna.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela