God Jul!.......

Publicerad 2017-12-23 16:50:54 i Allmänt,

En God Jul önskar jag er Alla. Här hemma förbereds det sista inför morgondagen. Då kommer mina barn med respektive, barnbarn, mina barns farmor och hunden Stella hit. Det blir dukat bord hela dagen, några jobbar och kommer senare och några skall fira på fler ställen och åker efter lunch. Det gäller att pussla ihop det.
 
 
Jag brukar ha ett datumljus som jag tänder varje morgon. Det här lever kvar sedan barnen bodde hemma. För övrigt så har jag inte tagit fram alla tomtar som jag brukar. Det blev bara en kartong, här nedan några av dem.
 
Det blir inte så många julklappar i år, bara till barnbarnen.Men jag brukar köpa trisslotter som jag lägger på tallriken. Tyvärr har det aldrig blivit några större vinster, men man vet aldrig.....
 
Det har ju varit vintersolståndet nu i veckan, skönt med lite ljusare dagar framöver. Firade med en liten ceremoni.
 
Läser lite resultat från pimpeltävlingar runt om i landet, roligt att många kommit igång. Ser fram emot att läsa anmälningslistorna till pimpel-SM när de kommer ut. Verkar bli många deltagare enligt förhandsvisningar på antal startande. Det var innan anmälningstiden gått ut.
Nu hoppas jag att Januari blir riktigt kallt så att Mälaren lägger sig. Ha det gott.

Kommentarer

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2017-12-24 09:37:14

GOD JUL!!!!! Ja vi får hoppas på Mälaris för här i Västsverige är det dystert på isfronten

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela