Händelserik dag........

Publicerad 2017-12-01 10:48:38 i Allmänt,

Idag händer mycket....ny månad, dags att tända ljuset med nedräkning till julafton, julkalender och kungligt barndop på TV och klubbens årsmöte.
I helgen är det HD- cupen i pimpel, Ovansiljan arrangerar på lördag och Sveg på söndag. Många söder om Dalälven åker nog upp, så kör försiktigt vi har fått mycket snö.Den var tung och jobbig att skotta undan.
 
Själv blir jag hemma, då jag har kurs på söndag.
Under sommaren har vi haft flera ceremonier, tjejfester, kräftskiva på ångbåten och firat många födelsedagar.
Här firar vi sommarsolståndet vid Ljussjön.
 
Här nedan har vi landat med ångbåten efter en lång tur på Ösjön och Runn, knytis med kräftor och annat gott.
Haganäsviken........
 
Det blev en hel del fotbollsmatcher att följa under sommaren. Niklas spelar ju i Amsberg och deras hemmaplan ligger norr om Borlänge vid riksväg 70 mot Mora. Här är i pausen med sonhustru och hunden Stella som känner lukten av varmkorv från kiosken.
 
Tjejfest hos Marie med magisk dryck......
 
Fler ceremonier och kurser, letade även bergkristaller en dag.
Här är mina fynd, bergkristaller och små kluster.
 
Tyvärr innehöll sommaren även tråkigheter i min närhet, sorg och separation. Nu ser vi framåt, livet går vidare.
Tack för idag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela