Vinterfest.......

Publicerad 2017-12-11 18:38:00 i Allmänt,

Pimpelpremiären dröjer för mig ännu ett tag. Men helgen var fullspäckad ändå. På lördagen var det dags för vinterfest med cirkelsystrar och söndagen framför TV:n med skidsporter och på kvällen nobelfesten.
 
Lite roligt att nobelmiddagen hade samma tema som min fest, is och snö. Men jag hade ju inga äkta isblock utan kristaller och lite häxeri.
 
Vi började med lite rosa bubbel och sedan blev det taco med köttfärs eller vegetariskt sojafärs med alla tillbehör. Drycken var rödvin och vatten.
 
Därefter kaffe och glass, med amarula eller päronkonjak. Lite senare kex, pepparkakor och olika ostar, mera rödvin och bubbel.
 
Under kvällen spelade vi blandad musik från 70-tal till nutid och julmusik. Vi drog även kort från olika tarotlekar, oraclekort, lenormandkort, Atlantis och animalmessages.
 
Alla fick kolla in i spåkulan och vi skrev egna önskningar inför 2018, som vi sedan brände upp.
 
Vi skålade för ljuset och solen, snart vänder det och blir ljusare. Vi skålade även för vinterns gudinna Skade.
 
Ja roligt var det och tack för alla presenter tarotlek, bubbel, glögg och glühwein. Tack mina systrar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela