En skruv lös.......

Publicerad 2017-02-13 09:33:54 i Allmänt,

En skruv lös eller egentligen flera lösa i mina broddar. Broddarna som pappa gjorde redan 1983 håller ännu.
Jag har fått byta några remmar och naturligtvis skruvar som blivit slöa och plattor. Det är som en sandal att trä på stöveln och måtten är på millimetern anpassad efter nokiastöveln jag hade på 80- talet.
 
Jag har kvar lite reservdelar så jag kan laga vartefter de går sönder. Pappa hade ju mallar efter storlekar 36-46 , tror jag.Han gjorde även kustbroddar med kortare skruv, som var bra att ha på klippor.På bilden finns även små barnbroddar som mina äldsta grabbar hade.
Med åren så har man ju bytt till andra stövlar, men med en extra rem så har de passat ändå. Knepet är att alltid hänga upp dem på tork och smörja in dem då och då med olivolja. Ja, de är väl inte så snygga, men det bästa att ha på hala isar.
I år så har det varit ganska "knögliga" isar vilket trängt upp en del skruvar. Så idag jobbar jag på egen hand. Men det lutar nog åt att köpa ett par nya snart, de verkar smidiga och med  lika bra fäste.
I veckan skall jag ut och pimpla med mitt barnbarn Dennis som har  friluftsdag. Sedan gäller det att ladda inför DM- serien som är på söndag. Tävling 3 av 4 och än är inget avgjort och "stora" DM och lagtävlingen går sista helgen i Februari. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela