Fettisdagen......

Publicerad 2017-02-28 08:39:19 i Allmänt,

Jo, nog känner man sig fet ibland, och semla är väl inte någon favorit direkt. Ofta för mycket bröd och grädde, sen gillar jag inte mandelmassa.
 
Nej, så det blir ingen semla idag utan tvärtom, så börjar uppladdningen inför kommande tävlingar. Skall nog ställa mig på vågen idag.
Äter ju en ganska nyttig kost utan så mycket kolhydrater, och har dragit ner på socker och gluten. Äter mycket grönsaker, frukt och använder smör i matlagningen. Sedan blir det ju ägg, fisk, kött, kyckling, och köper ekologiska produkter. Äter även flera kosttillskott och vitaminer, allt detta har tagit bort mycket av min kroniska värk.
 
Nu ska jag även börja med de där promenaderna som jag så länge tänkt. Behöver även stärka upp ryggen och axlar som tar så mycket stryk vid varje tävling. Har ju även motionscykel och hantlar och vet hur jag skall träna. Det är ju bara latmasken som är i vägen, haha.
 
För övrigt så har jag flera anledningar att fira idag, heter ju Maria och har namnsdag. Detta datum 28 Februari 1982, blev jag svensk mästarinna och sen var det ju fettisdagen, men tar nog ett äpple istället.
De bästa och godaste semlorna fanns i Södertälje, där blandade de i mandelmassan i grädden istället för en stor klump i mitten. Det kommer ju fram alla möjliga sorters semlor , men jag har bara provat vanilj och saffran.
Nej, nu siktar jag in mig på ett ännu sundare liv och lägger alla tankar och känslor av det som varit bakom mig. Ni ska slippa mer tjat om året 1982, men det känns skönt ibland med några meriter i ryggen när fisket gått så illa i år. Man kan inte skruva tillbaka tiden, utan leva i nuet och blicka framåt.
 
Det skall bli spännande att få läsa resultaten från Dalarnas DM-serie och DM, hoppas att de kommer snart.Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela