Kärlek är......

Publicerad 2017-02-15 15:47:00 i Allmänt,

Kärlek är att få åka iväg och pimpla med barnbarnet Dennis. Det var han som först såg hjärtmolnet och då började det nappa för honom.
För några veckor sedan frågade Helen, Dennis mamma om jag kunde ta med honom på pimpel den 15/2. De skulle ha friluftsdag med skidor på längden, utför och skridskoåkning.
Jag har för två år sedan varit med på fiske med skolan, men i år fanns det inte på programmet. Så vi fick åka ut själva. Kanonfint väder med lite dimma på morgonen vid Roxnäs Runn.
Dennis kämpade på och slog sitt tidigare rekord och fick idag ihop 29 stycken abborrar. De nappade bara i en del hål. Han fick som mest 11 stycken i samma hål.
Det bästa av allt är ju att fika....
Efter ett tag kom de flera bilar med gokart, så det blev lite livat när de började köra runt på den upplogade banan.Men roligt att kolla på.
I samband med att de började köra så blev fisket sämre. Det var i alla fall en skön dag och Dennis var duktig trots att han fiskade med vantar på och reste sig vid varje napp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela