Medaljens baksida.....

Publicerad 2017-02-27 20:33:00 i Allmänt,

Medaljens baksida......frågor på det?
 
Hehe, då var det måndag igen efter en tuff och nervös helg.Först lördagen med många timmar i den kalla  skuggan trots det fina vädret. Då jag packade upp priserna till cancertävlingen, vilket tog lång tid att reda ut. Trodde i min enfald att fler från styrelsen skulle dyka upp och hjälpa till.
Sen hade jag även koll på korv och läskförsäljningen, då det var många skridskoåkare och andra som passerade i området.Hann i alla fall ta en snabbfika innan det var dags för sortering av kort vid invägningen.
Nu hoppas jag att fler från styrelsen hjälper Jonas på Borlängemästerskapet. För jag har egentligen inget uppdrag i styrelse eller föreningen. Man är väl för snäll och vill att allt skall fungera.
Så på söndag morgon var man  ju lite stel i kroppen, men väldigt laddad och lite nervös.Det var ju nästan vinna eller försvinna och nästa chans var att ta medalj på SM i Skellefteå. Så det känns verkligen bra att jag lyckades knipa en plats till Stockholm.
 
Men medaljens baksida är ju hur jag mår idag, när man knappt kom ur sängen och går runt som  en hundraåring.Men det går väl över och nu blickar jag framåt mot nästa stora mål som är Falu och Borlängemästerskapet om två veckor.
Därefter är nästa stora tävling SM i Skellefteå och jag siktar alltid högst upp på pallen. Kämpar alltid tiden ut och hur man mår dagarna efter, det blir den dagens problem.
Jag förstår att många idag är slitna och har värk, men när helgen kommer är man lika "peppad" igen. Det är ju så roligt att fiska och att tävla. Finns ju många tävlingar att välja mellan nu till helgen, men för min del blir det nog vila.
Till er som inte lyckades i helgen vill jag bara säga - Kom igen, det kommer fler chanser framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela