Slickar mina sår......

Publicerad 2017-02-20 10:18:33 i Allmänt,

Kroppen känns förvånansvärt bra idag efter en riktig genomkörare igår på Skramsen och Dalarnas DM-serie 3. Jag gick mycket längre än min plan och kände inte riktigt igen mig.Perfekta förhållanden med sol +3 grader, lite blåst och snö på isen och 40 cm tjock is.
 
Med kniven mot strupen och för att ha den minsta chans att ta sig vidare till Stockholm och SM 2018 via serien. Så var det bara seger som gällde, samt att även på sista tävlingen vinna.
Fick en dålig start och fisk först i femte hålet, men inget runt omkring.Jag kom aldrig på något bra hål eller fattade vad de ville ha denna dag.Provade allt, flera olika trekrokar, tafs, pinkies och blodisar.
Fiskade mig hemåt och med 45 minuter kvar blev det en chansning och 10 minuters promenad och jag slutade på samma ställe som jag fiskat året innan. Lyckades bara med en sammanlagd vikt på 838 gram, och kom trea på det.
 
Grattis till Barbro från Linghed som tagit tre raka segrar i damveteranklassen och den enda som är helt klar till SM 2018.
Niklas följde inte heller sin plan för dagen, vilket han ångrade då många i toppen fiskat just där...
En chans kvar på söndag och "stora" DM och lagtävling, och där går nog två vidare till SM. Så då jävlar....
 
Så jag slickar mina sår och idag skall jag till farbror doktorn, som är en läkarstudent. Han kommer få lite att bita i, då jag inte mått så bra i år. Fördelen med en "student" är att de brukar vara mycket frågvisa och har en handledare att rådgöra med.
Det här är en årskontroll på min diabetes och skall bli spännande att få se alla provsvar. Mådde ju skit efter att i år ha testat statiner för mitt höga kolestrolvärde. Fick huvudvärk/ migrän, hjärtklappning och ännu mer muskel och ledvärk. Läste då om biverkningarna, man kunde få diabetes, vilket jag redan har. Men tar inga mediciner för det.Sedan kunde det vara muskelnedbrytande, tack för det, jag som även har fibromyalgi. 
Nej, så det blev att trappa ner på den medicinen och nu har jag slutat helt. Äter istället omega 3 och andra kosttillskott och vitaminer. Nu är det färdiggnällt för idag och nya friska tag till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela