Fin kväll.....

Publicerad 2017-06-02 13:58:55 i Allmänt,

I onsdags åkte Gun-Britt och jag till båthamnen i Ornäs för att vara med på metartävlingen.Det var en fin kväll, men kallt och lite blåsig. Hela tisdagen hade det regnat så det var ganska blött i marken.
 
Jag hade fått en låg utgångssiffra så jag gick ner till inloppet vid kvarnen. Vi får ju mäska och ofta brukar det finnas braxen där. Men inte denna kväll, de var snett mitt emot mig. Kvällens högsta vikt hade Benny Bark på över 5,8 kilo. Jag såg hur han håvade in flera braxnar.
 
Själv fyllde jag knappt botten på min "butt".....den som var full efter 25 minuter i Trosaån.
 
Högsta vikten av oss damer hade Lena Olaison, 16 gram före tvåan. Alla får pris på våra tävlingar och det är matvaror. Jag fick ett paket skivad ost, det satt fint på kvällsmackan. Det tog ett tag att tina upp när jag kom hem. Vi får hoppas på lite varmare väder till nästa onsdag på samma plats.
Fick till en fin bild med en häftig bil i bakgrunden. På onsdagar är det uppställning av gamla bilar vid Gammelgården i Borlänge. Några av dessa gjorde även en tur ut till Ornässtugan. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela