Klart för drabbning......

Publicerad 2017-03-30 20:33:59 i Allmänt,

Ja, nu är man klar för drabbning, väl förberedd med alla typer av fiske. Vanliga pirkar i flera färger och storlekar och  trekrokar i diverse färger. Tafspirkar också i olika färger och storlekar med mormyskor från Finland och Sverige.
Mormyskaspön med olika storlekar och färger på "myskan" och två spön med balanspirkar.Så bättre förberedd kan jag inte vara.
Kartan har jag studerat fram och tillbaka och jag har en plan. Jag var ju med 1995 när SM gick här senast, och jag skall inte gå dit jag var då. Skall i alla fall försöka slå den vikten jag hade då, som var 536 gram, tror jag.
Det kommer säkert bli mycket taktiksnack i morgonkväll och jag kommer lyssna med stora öron. Vi är två bilar med medlemmar från Borlänge och Falun som kommer att ha sällskap upp till Skellefteå. Vi kommer att bo på stadshotellet, så vi kanske ses där.
Allt är packat och klart, hoppas att man sover gott.
Önskar att man kommer hem med två medaljer, då jag tävlar båda dagarna. Jag ska göra allt vad jag kan och orkar. Föret verkar bli bra, blankis och tjockleken på isen var vid senaste rapporten cirka 65 cm, plus lite till om snön sjunkit ihop. Det blir kämpigt att borra .
Vädret skall bli -6 till +2 grader och snö på lördagen och söndagens väder något liknande.
Önskar även mina lagkompisar  Lillemor, Anna-Lena och Britta, skitfiske. 

Kommentarer

Postat av: Kaj Hagström

Publicerad 2017-03-30 22:22:17

Skitfiske på dig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-31 17:43:56

Tack Kaj😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela