Nörd.......

Publicerad 2017-03-02 08:13:00 i Allmänt,

Nörd eller smart? Ja en ekorre är jag i alla fall och sparar på mycket. Vet att mina söner är av en annan åsikt om att spara på saker, men...
Detta gör att flera frågar mig om jag har saker eller uppgifter man letar efter.
Såg igår att man på Facebook la ut kartan över Bjurträsket, där SM i pimpel skall gå i år. Visste inte om jag hade kvar den sedan 1995 när SM i pimpel gick där senast.
Jodå, den fanns i min kartong som är fylld av diverse kartor, inbjudningar, resultat och annat smått och gott.Perfekt då kan jag redan nu klura ut lite bättre vart jag skall gå.
 
Då var hela sjön med och lagtävlingen gick på Varuträsket. Till i år så har man delat in Bjurträsket i två delar. En för individuella och en för lagtävlingen, bra med starten på samma ställe båda dagarna.
Då 1995 så var vi flera damer från Borlänge som pratade ihop oss och följde med en av herrarna från klubben. Han var även orienterare och skulle leda oss rätt.
 
Men vi kom totalt fel och med ett hemskt före med snö upp till knäna så var det kämpigt.
Gick i alla fall ifrån det djupa stället där vi började och kom in på grundare vatten och lyckades klara "namnet".
Kom fyra ifrån slutet på lite över 5 hekto tror jag.
Men det gick bra för Dalarna och Carola vann damklassen och även segrare i äldre herrjunior och äldre damjuniorklassen.Även fina placeringar i herrklassen.Vill du läsa resultaten så gå in på www.pimpelsport.se....sök under arkiv och SM.
Om en månad är det dags för en ny drabbning, känner mig redan laddad.Den som spar hon har,haha.
Nörd, ja det kan jag ta och det var jag som sa det, blink, blink.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela