Om kroppen själv får välja...

Publicerad 2017-03-16 09:30:00 i Allmänt,

I tisdags satt jag och putsade lite gamla pirkar och tänkte att jag skulle åka till Karlslund,Runn på onsdagen.Behöver träna lite mer inför kommande SM och hade lite nya idéer om tafsfiske.
Så jag ställde klockan på 7 och gick upp och åt frukost, men fyy vad det blåste ute och ganska så mulet. Nej, jag gick och la mig igen vid 08.30 och vaknade först 11.35.
ZZZzzzzz.
Så kroppen var nog ganska trött efter helgens tävlingar. Jag får vara tacksam trots alla krämpor att jag har den möjligheten som sjukpensionär att kunna ta en och annan sovmorgon.
Det hade visst nappat bra på Runn med vikter över 7 kilo.
Nu till helgen har jag en kurs på lördag, så jag missar Ejen, en rolig "bytävling". Ejen ligger mellan Leksand och Dala-Järna. Man delar ut 1000:- till bästa herr och dam och bästa junior får 500:-och varupriser till övriga.
Kilaforsnappet är ju också en rolig tävling som är på lördag.
På söndag är det Barkennappet Smedjebacken och Växsjön ovanför Bollnäs. Vi får se om det blir tävling eller vila.
Vi får önska Svenska Landslaget i pimpel skitfiske, då de idag åker till Norge för Nordiska Mästerskapet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela