KM 2 i Traditionellt mete.....

Publicerad 2017-05-31 13:54:00 i Allmänt,

Efter första Km så åkte Gun-Britt och jag ut och metade en dag. Det hade blivit lite varmare ute och jag behövde träna lite mer med kastspö.
Vi åkte till Truttjärn och det nappade en del men ingen riktig fart på fisken. Vid den här tiden på året får man riktiga naturupplevelser. Fåglar som sjunger och grodor som kväker. En fiskgjuse cirkulerade runt och de är ju otroligt stora.
Jag fick en stor sarv på cirka 30 cm, hade ingen våg så vet inte hur mycket den vägde.Blev av med ett bottenmete, men fick upp en jigg med tafs.
Man kan se fiskgjusen högt uppe bland molnen.
 
KM 2 i Traditionellt mete skulle gå vid Kårtylla som ligger mellan Truttjärn och Dalälven. Där hade det varit braxcup med mäskning i veckan. Lite varmare ute så hopp om lite mer fisk.
Gun-Britt och jag stod bredvid varandra och det var mest mört och sarv som nappade. Fiskade med 6 och 4- metersspö och provade även kastspö och bottenmete. Fick några mörtar på bottenmete, men det gick snabbare att ha 4- meters. Fick ihop 2620 gram denna dag och vann min klass. Här är alla resultat:
Yhj.1  William Berggren.       2504 gram.
H.   1 Jonas Gustafsson.     6350 gram. Högsta vikt.
Yhv.1  Hans Bjurström.         2356 gram.
Ydv.1  Rosie Thörne.             2620 gram.
       2. Lena Olaison.                572 gram.
Ädv 1 Ellen Jonsson.            1890 gram.
       2 Gun-Britt Högander.    1348 gram.
Ähv 1Kjell Hellström.             3406 gram.
       2Lars Collin.                     2470 gram.
       3 Gardar Olaison.            2364 gram.
       4 Ingemar Eriksson.        1344 gram.
       5 Åke Wiklund.                    676 gram.
 
Den här dagen den 14 maj hörde jag göken för första gången i år.Tredje och sista KM blir efter sommaren.
En annan dag kommer rapport om KM i Internationellt mete och ikväll har vi mete vid båthamnen i Ornäs, Ösjön.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela