Tillbaka.......

Publicerad 2017-05-30 14:15:51 i Allmänt,

Ja, nu är jag tillbaka här och det här hänt mycket senaste tiden.
Vi i Borlänge SFK har haft 2 KM i Traditionellt mete och 2 KM i Internationellt mete. Våra onsdagstävlingar i mete har börjat och Falubygdens SFK:s tävlingar på torsdagar har också satt igång.
Jag har varit ner till syrran i Strängnäs och vi har varit på Trosametet på "Första metardagen".
Flera av Niklas fotbollsmatcher för Amsberg har jag sett och även råkat ut för 3 punkteringar inom loppet av två veckor......
Börjar med KM 1 i Traditionellt mete som hölls i Truttjärn, som ligger bredvid inloppet till Lillälven, Torsång.
Vi parkerade vid rastplatsen i kurvan och Truttjärn ligger på andra sidan av vägen. Samtidigt så var det någon typ av tipsrunda för bilar, som hade en fråga som satt på ett träd vid parkeringen. Så det kom massor av andra bilar som stannade till.
En av dem hade jag kunnat tänka mig att köpa, en svart "cheva" med passande nummerplåt.
 
På våra tävlingar har vi lottad utgång, man får ta en kula och gå ut och välja valfri plats i den gångordningen. De med handikappkort drar också kulor och går ut tidigare än oss andra. Står de på en plats och någon annan har lägre nummer så kan de få flytta på sig. Men oftast så kan vi alla samsas.
Jag gick ut som trea i ordningen och hängde med de andra, med Jonas i spetsen. I veckan innan så hade det varit en braxcup med mäsk. Så om vi hade tur skulle det finnas fisk inne på vårt område.
Det här var den 6 Maj och det hade blivit lite kallare igen, så det blev inte så höga vikter. För första gången på KM så skulle vi få använda kastspö också, vilket är bra. Då har man chansen att öva lite mer på det. För så är ju Sportfiskarnas regler att man får använda det på DM och SM. Det är många som inte gillar det, men ska det bli ändring på det så får man gå den långa vägen med motioner.
Vi var inte så många som kom till start, och jag var ensam i min klass. Gun-Britt vann äldre damveteran och blev så här glad.
 
Övriga klasser :Juniorer Erik Bjurström, herr Jonas Gustafsson, herrveteran Hans Bjurström och äldre herrveteran Kjell Hellström.
Fortsättning följer.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela