Kursdag.......

Publicerad 2018-04-15 06:57:00 i Allmänt,

Trots lockande pimpeltävlingar hade jag anmält mig till en kurs med bästa väninnan Joanna Kirubai Holmen.
Den skulle innehålla olika ljudmeditationer med trummor, klangskålar, klockspel, skallra med mera.
 
Började dagen med att åka förbi och hämta ullbädden med magneter. Den skall bli intressant att testa på min värkande kropp.
Hämtade upp Joanna och vi åkte ut till Beröringskällan vid Romehed. Romehed är ett gammalt nedlagt militärläger med stora vackra trähus. I ett av husen hyr Lotta och har sina egna kurser och hyr ut lokalen till andra aktörer. Är smakfullt inredd och en  spännande plats med bevakande "andar".
Vi var ute tidigt och Joanna gjorde i ordning rummet och jag fixade te och kaffevatten och plockade fram kakor och choklad.
 Tjejerna började droppa in och några välbekanta ansikten och många kramar. Vi var ett gäng med 7 nyfikna tjejer. Vi började med att presentera oss och första meditationen var med ljud från valar och överljudssång. Häftigt.
 Dagen gick fort och Joanna höll bra fart med sitt trummande med sina olika redskap. Allt är ju energi och vi påverkas mycket av olika ljud som i meditationen kan väcka väldigt gamla kroppsminnen och minnen från nuvarande liv.På slutet drog vi varsin runa och sjöng och trummade runt till  varandras runor i cirkeln.
Jag hade en skön fåtölj att sitta i och korta pauser och ett litet lunchuppehåll. Ett härligt tjejgäng och många berättelser om upplevelser vid de olika meditationerna och mycket skratt.
En solig varm dag och ut på verandan och andas mellan meditationerna.Nu är man påfylld av energier, vilket behövs inför kommande styling av lägenheten, försäljning, och senare flytt.
 
På kvällen kollade jag in liveinspelningarna från Nordiska Mästerskapen i pimpel i Luleå. Både från dagens fiske och från prisutdelningen.
Vill gratta MR Magic Lars Sundberg, som vann herrveteranklassen. Honom har jag kännt sedan slutet på 60- talet, då vi båda var juniorer. Ett silver i damjuniorer och ett brons i herrklassen för Sverige. Bästa nation blev Finland. Grattis!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela