Skitfiske.......

Publicerad 2018-04-13 15:20:07 i Allmänt,

Önskar alla som tävlar denna helg Skitfiske, och framförallt vårt Svenska landslag i pimpel. De tävlar i morgon på  Nordiska Mästerskapet i pimpel. Det avgörs i Luleå och man har gångavstånd från hotellet.
Ett bra landslag med många starka namn och en del hemmafiskare.
Stig Granström är tävlingsledare och har idag sänt live på facebook från dagens tävling. Många stora abborrar kom upp på filmen, men i invägningskön var det inte så stora påsar. Det var väl en och annan som träffat på fisken.En strålande dag och minus 10 grader, tjock is och för en del tungborrat. I morgon gäller det, Heja Sverige!
Tredagarstävlingar i Jämtland, där säkert många kommer till start. Man har ju lovat fint väder hela helgen.
Trysilcup kör också nu i helgen, en cup som jag aldrig varit på. Verkar trevligt och jag vet många som skall dit.
Sälen cup startar på måndag och man kör två tävlingar om dagen och en avslutningstävling på onsdagen.
Roligt att man dragit igång den cupen igen, som varit vilande i många år.Själv har jag inte varit med sedan 2002, då man fick avbryta cupen på grund av dåliga isar. I år kan jag inte vara med, men hoppas på nästa år.
 
Måste bara få nämna Arvid Einarsson, junioren som haft en kanonbra helg.Vann SM i mormyska och fick kvala på söndagen till landslaget i mormyska. Kniper en plats i ordinarie lag och får åka på VM nästa år.
I veckan tog han en gädda på över 5 kilo på 0,08 rev och mormyska.Stark kille som säkert kommer vinna mycket i framtiden.
 
I morgon har jag kurs med flera tjejer, vi skall studera runor, trumma och mycket annat, spännande.
 
Ha det gott och Skitfiske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela