Materialvård.......

Publicerad 2018-08-24 13:22:00 i Allmänt,

I morgon gäller det, SM i traditionellt mete i Nyköping, lottning vid 08.00 och tävling mellan 10-14. Man fiskar på lottade platser och är placerade klassvis med gemensam utgång. Det ska bli spännande att se var man hamnar.
Känner mig laddad och idag har jag fixat lite extra reservrevar m.m.
Åkte ner till syrran Monika i Strängnäs igår och till lunchen dök en överaskning  upp. Min kurskamrat Kari från frisörskolan, som jag inte träffat på över 30 år. Hon bor i Strängnäs och är väninna till en av Monikas tjejkompisar Kicki. Så nu kommer Kari med på en Ålandsresa framöver, ska bli kul. För övrigt så är hon dotter till Eliard Johansson som var medlem och tävlade för Södertälje SFk, för er som kommer ihåg honom.
Det var lite frestande att ta en promenad på stan igår med spöfodralet. En viss Jimmy hade valmöte här i Strängnäs och sex piketbussar fanns på plats. Det vimlade av poliser. Men jag  ville inte utmana ödet, och risken  att sitta inne över helgen.😜
I gårkväll var vi till Barva på dans, Monika och Kicki är ju stamgäster där. Mycket folk och en skön ljummen kväll.
Monika jobbar extra åt kommun inför valet, så jag har lite egen tid, så det får bli en promenad runt hamnen. Det har regnat lite nu på förmiddagen, men ser ut att bli fint väder i morgon.
 
Ikväll ska vi hem till brorsan Kenth och Aina på mat. Bäst att passa på att träffa alla man känner. Vi lär vara rejält däckade i morgonkväll och på söndag.
Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela