Måsnaren.......

Publicerad 2018-02-19 07:50:00 i Allmänt,

Det var på Måsnaren utanför Södertälje allt började 1962 och jag var 8 år och fick följa med pappa och pimpla. Han hade inte tagit körkort ännu utan vi åkte moppe ut på isen.
Kommer ihåg att vi åkte ut till höger om badplatsen, utanför en vass.Jag fick några abborrar och var såld.
Södertälje SFK hade en del klubbtävlingar där under min tid i klubben och ett DM gick där 1980, som jag lyckades vinna.
Jag har även varit med ute i båt på sommaren och metat storabborrar på ett grund.
Nu i helgen hade Södertälje SFK en deltävling i Stockholms DM-serien med otroligt höga vikter för att vara på den sjön.Men den har säkert blivit bättre än vad den var på 70 och 80- talet.Högsta vikt 6773 gram av Robin Hall.
Precis som i Dalarna kommer deras serie avgöras på sista deltävlingen. De har 6 tävlingar och man räknar de 4 bästa resultaten.
Vi har 4 tävlingar och räknar de 3 bästa och allt avgörs på stora DM 3/3, då vi även har lagtävlingen.Bara att kämpa på, och många roliga tävlingar kvar av säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela