Spanien 2018......

Publicerad 2018-06-12 22:02:15 i Allmänt,

I vintras blev jag erbjuden att åka med till Spanien. Kicki en väninna till Monika kände en som hade lägenhet att hyra ut i Spanien. Närmare bestämt i La Florida, Costa blanca, Toreveija. En trerumslägenhet med inglasad altan och stor terrass, allt i markplan.
Nu kunde jag stanna kvar i samband med Trosametet. Margareta en bridgekompis till syrran hängde också med.Så den 15/5 åkte vi fyra "tjejer" ner till Skavsta och fick skjuts av Margaretas man. Gott om plats på planet och många fina bilder kunde jag ta.
Vi hade hyrt bil på flygplatsen och Kicki körde, Torreveija låg 5 mil från Alicante. Så vi letade oss fram till slut efter lite förfrågningar.
Fint läge och perfekt med bil när vi skulle till stranden eller åka och handla. Det blev stranden varje dag och lite folk förutom på helgen när fler spanjorer var på plats.
Vi hittade en favoritstrand med en restaurang ovanför där vi kunde äta lunch eller ta en kall öl.
En kväll var vi in till Torreveija och gick utmed strandpromenaden och piren gick jag själv, medans  de andra vilade.Den var hur lång som helst så jag gick bara halva sträckan.
Väldigt stor marina, med stora båtar och många segelbåtar.
 
Vi hann med två marknader och på den ena gick vi i tre timmar och hade bara gått halva. Många bra varor och vi gjorde en del fynd.
God mat och dryck, vi åt ute nästan alla kvällar, lyxigt. En kväll bjöd på champagne, choklad, jordgubbar och melon, ville fira att min lägenhet hemma var såld.😍😊
 
En kväll skulle vi grilla, men vi fick ingen fart på grillen, så det blev ungstekt fläskfilé och potatis. Det närmaste fisk man kom var på menyn. Men härligt med lata soliga dagar, som vi gärna åker tillbaka till.
Monika övade lite borrning på markisen som var lite trög. Nedan nymånen, och varje kväll spelade vi kort eller kollade på Kickis platta, på Robinson och Lets dance.
Galler för fönstren och fyra lås innan man kom in i lägenheten.
En vecka går fort och då vi skulle landa på Arlanda hade vi sådan tur att Kenth, vår bror kunde hämta oss. Han jobbar som taxichaufför och var ledig mellan två pass.
Nu har jag varit hemma i flera veckor och min tid går mest åt att packa och planera kommande flytt. Vi hörs.😎
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela