Äntligen champagne.......

Publicerad 2018-03-03 19:33:00 i Allmänt,

Ja, då kan jag äntligen öppna min miniflaska med bubbel. Den köpte jag till SM i pimpel....men, men.
 
Idag har vi haft "stora" DM och lagtävling på Runn vid Storsund. Hade ju lite huvudbry innan vart jag skulle gå, har ju inte tävlat där på 20 år, trots flera tävlingar.
Min plan var att följa isbanan upp till norra Prästö, men det var lite halkigt vid utgången och broddarna låg kvar i bilen. Nedan lite bilder före start.
 
Nytt för i år var vandringspris, två stora pokaler till bästa herr och dam.
När jag kommit en bra bit på isbanan börjar jag tänka på min första tanke, när jag fick veta att det skulle bli Storsund. Det var Nästögrundet och ön Nästö, och när några vek av följde jag efter. Det var jobbigt att gå med cirka 5 cm skare och mellan 10-20 cm snö.
Gick nästan fram till ön och startade bredvid Finn och Kent. Fick fisk i både andra och tredje hålet och räkneverket stod på 19. Hade ju skaffat ett efter många år, och en ny rutin, ibland glömde jag klicka i.🙃
Längre ut startade Laxen, Lilja och Wikström och de fick också fisk.
Lite kuperad botten och trögt fiske, man fick verkligen borra och leta. Där det var fisk, så nappade de ganska omgående.
Laxen, Lilja och Wikström försvann och Finn och Kent drog sig längre ut. Erik och Hans Bjurström hade även passerat mot Nästö, men jag blev kvar.
Plockade lite här och där och en kille från Linghed ( kommer inte ihåg namnet just nu) kom fram. Då hade jag runt 70 stycken abborrar och han fick också i vissa hål. Efter en stund går han längre in mot ön och får bra och jag går längre ut. Nu har fisket blivit sämre.
Sista kvarten fiskar vi tillsammans igen och han hittar fisk närmare starten på samma område vi varit på.
 
Så i sista hålet räddar jag mig med fiske med tafs och väger in 2442gram, cirka 119 stycken abborrar då jag ännu är lite ovan.
 
Vi vann även laget i Damveteran tillsammans med Anna-Lena Björkman och Barbro Bergqvist.
 
Övriga segrare är.
Herr Jonas Gustafsson bäste herrvikt
Dam  Linda-Maria Lundin
Hv.    Krister Bergman
Ädv   Ellen Jonsson
Ähv   Karl-Johan Nilsson
Yhj    Gunnar Nykvist
Ähj    Erik Bjurström
Dagens segrare....
 
Niklas var besviken.....skulle gå långt idag, men fick backa mitt på sjön. Såg ut som en isbana på håll, när han kom närmare så var det mycket vatten under snön. Det var en lång råk som stoppade honom så han fick gå tillbaka och ändra sina planer. Kunde börja sitt fiske först 10.20.
Fiskade själv hela dagen och träffade aldrig på de där rätta hålen Väl iland så hade han 1,45 minuter tillgodo på ingångstiden. Tufft, bara att bryta ihop och komma igen.
Nya tag nästa helg, då har vi Borlängemästerskap på lördagen och Falumästerskap på söndagen. VÄLKOMNA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela