Bottennapp......

Publicerad 2018-03-11 05:30:10 i Allmänt,

Det blev ett riktigt bottennapp för min del igår på Borlängemästerskapet i pimpel. Endast 15 stycken abborrar. En sammanfattning kommer efter helgen.
Här kommer lite bilder i alla fall.
Gubben och gumman jag gjorde till SM i pimpel 2014 fick följa med idag.
Mörka moln, men som tur var ingen snö och solen tittade fram. Nedan vy mot Ornässtugan.
Passade på att ta lite foton och gick iland vid 13.30
Ugglan vid Ornäs båthamn, som på sommaren skall hålla måsarna borta från båtarna.
Budda är här.....
Som vanligt hjälpte Åke Wiklund och Lars Collin till vid kortförsäljningen och invägningen, vilka hjältar. Fick också hjälp av Erik och Hans Bjurström med fisken. På slutet av invägningen hoppade Monika min syster in och sorterade korten.Även Marcus Ersbjörs fanns med på morgonen och fixade kuverten till prisutdelningen.
Vid den andra vågen fanns Anders, Tommy och jag.
Före tävlingen sålde Anna-Lena Björkman korv och dricka, som sedan övertogs av Jonas pappa Per, som alltid ställer upp. Niklas Rehn hade koll på att alla kom iland innan ingångstiden gått ut. Startklockan hade ramlat omkull och stannat, och alla hann in.
Parkeringen fixade Jan Björkman och Lars Gullstrand. Plogningen av hela område gjordes sent på fredagskvällen, då det snöat hela dagen. Skoterspår på sjön körde Lasse upp på lördagsmorgonen och kom iland som en snögubbe. Det var 218 stycken som kom till start denna dag.
Innan utgången hölls en genomgång av Jonas Gustafsson och en presentation av Michael Molander, tävlingsansvarig på Sportfiskarna.
Det hölls också en tyst minut för två fiskekompisar som nyligen gått bort, Sune Jernberg och Folke Andersson.
 
Nya tag idag på Runn vid Roxnäs, en sammanfattning kommer efter helgen. Nu är klockan 05.28 och jag skall försöka somna om med en värkande kropp.zzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela