DM i pimpel 1970.....

Publicerad 2018-03-15 09:37:58 i Allmänt,

DM i pimpel 1970 i Stockholmsdistriktet gick vid Kalmarviken eller om man säger Kalmarsand vid silon.
Det här året var min bästa kompis Maj-Britt med och tävlade. Vi brukade gå tillsammans och den här dagen vann jag och hon tvåa. På vårt KM drog hon mest med fisk.
Överst till höger är det mamma vid invägningen, hon såg inte så munter ut.I hennes anteckningar står det-18/1 Kalmarviken DM    Fyfan.      Nere till vänster vinnaren i herrjunior?, jag, Ann-Mari Olsson och prisutdelare Arne Andersson. Till höger Maj-Britt och Eira Wahlgren.Har tyvärr inga resultatlistor från den här tiden.
Till vänster Norrviken 6/1 -71, troligen en kall dag, rimfrost i mössan. Till höger 24/1-71 DM på Aspen, regn nästan hela dagen. Det var alltid varupriser, så man hann samla på sig en del. Bra när jag flyttade hemifrån.
Drevviken 17/1-71 till vänster Orvo Joutsen, bakom står Ann-Mari, Sven Olsson och pappa.Till höger har mamma hämtat pris, mycket publik och stort prisbord. Mamma kom sexa med 34 abborrar som vägde 480 gram!
 
Så sant, men nu börjar det bli mycket sörja på isen också när snön smälter. Man tappar sjöarna på vatten inför vårfloden och vatten tränger upp. I Falun har man nu fått stänga av flera av isbanorna.
Såg igår att Ulrikforsarna var tvungna att ställa in årets påsktävlingar. Tråkigt, men allt för säkerheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela