Glad Påsk......

Publicerad 2018-03-29 04:59:00 i Allmänt,

En Glad Påsk vill jag önska alla som läser min blogg.
 
Är inte så glad åt att tävlingsledningen för Borlänge Sfk lägger Km i pimpel på annandagen. Många som firar påsk med familjen eller har rest bort. Från i år så har vi bara ett KM, mot tidigare tre, där man räknade de två bästa placeringarna och kunde missa en tävling.
Men det blir säkert en hel del tävlande då det blir på Runn vid Källviken och en öppen tävling. Beslutet kom bara sex dagar innan tävlingen. Det fanns flera lediga dagar för KM i Januari och Februari, och än så länge håller isarna ett tag till med kalla nätter........Kanske skriver en motion till årsmötet om fastlagda datum på KM inför vinter och sommarsäsongen. Nog om detta.🤔
 
Jag tänker i alla fall ha en glad påsk nere i Södermanland. Fantastiskt att det finns isar så långt söderut i början av April. Även i Göteborgstrakten, Östergötland, Småland arrangeras pimpeltävlingar i påsk.
Får även möjlighet att hälsa på brorsan och svägerskan som flyttat till en annan lägenhet i Strängnäs.
Idag ska jag ut och provborra några isborrar, har ju varit hårda isar och blankis dit vi ska. Så de nya  broddarna är nerpackade.Ha det gott och på med solskydd och solglasögon.😎🌞🐓🐣🐥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela