Glitter och glamor......

Publicerad 2018-03-08 17:32:02 i Allmänt,

Tänk när mamma levde och var frisk så var tiden helig när det var Glamor på TV. Den serien har väl gått i många år och inget som intresserat mig. Råkade man komma när det sändes fick man en förklaring vilka som var ihop och vilka som legat med varandra. Vilka som var släkt, vems barn den och den var. Ja, hon hade stenkoll.
 Ja eller le mot alla och de ler tillbaka. Var positiv och tänk vänliga tankar så flyter livet på lättare.
 
Glitterkrok har alltid varit bra på Ösjön och Runn. Långt innan de olika glitterfärgerna kom så gjorde Kerstin glitterkrokar som var silverfärgade i toppen.Orange eller röd chenille på skaftet. Jag har nog några kvar.
 
Idag har det varit en städ och matdag, man är ju kvinna, hrrmm.Är det inte det man ska göra på Internationella kvinnodagen? Undrar när mansdagen infaller, ingen jämlikhet där inte.
Bra att förbereda maten så att det bara är att värma efter fisket, när man är så lagom mör.
Då är det kvar att välja färg på nagellacket. I lördags hade jag mörkblått med guldglitter och det gick ju bra.
Men det sliter hårt att fiska med sköra naglar.
 
Helgen närmar sig med stormsteg, idag började det snöa vid lunch och håller på ännu. Tur att det är små lätta flingor. Finns hopp om sol på lördag och kallare.
Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela