Härliga dagar......

Publicerad 2018-03-16 10:51:12 i Allmänt,

Härliga dagar när äntligen solen visat sig. Kalla kyliga nätter och kallt i skuggan.
Häromdagen tog jag en långpromenad utmed Dalälven, som tur var höll skoterspåren. Mycket snö och svåra tider för rådjuren. Hästarna gick ute och höll sig nära huset med mat och lite skydd.
Våren på gång och det porlar i bäckarna och dagsmeja i solen.
Mycket snö överallt och omöjligt att gå stigen närmast älven.
Några mystiska luckor där snön smält, som jag inte sett på sommaren då det är högt gräs och blommor här.
Åttonde vintern jag bor här och det har inte varit så mycket snö tidigare. Utan då har det smält undan innan det fyllts på, men nu har snön legat sedan slutet av november. Bävar för den dagen det rasar från taken och man får skotta sig in i garaget.
 
Vilovecka och vilohelg från fisket, är forfarande sliten efter förra helgen. Hade varit roligt att åka till Storsjön och Levi Svedbergs Challange, med start vid Hedåsbadet. Det är nog 20 år sedan jag tävlade där senast.
Finns också en tävling vid Nedre Gärdsjö, Rättvik en rolig sjö med fin abborre i. Men får bli en helg med mat för familjen på söndag. Skidor, paralympics på TV och auktion i stan, så jag kan nog fördriva tiden.
 
Skitfiske till er andra som skall ut i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela