Robban blev hög......

Publicerad 2018-03-30 19:36:00 i Allmänt,

Idag har vi tävlat på Båven, Sparreholm i Södermanland. Gnesta inledde cupen på sjön  Båven, cirka 115 deltagare till start. Tävlare från Småland, Västergötland, Östergötland, Södermanland, Stockholm, Uppsala, Gotland, Närke och Dalarna.
Tävlingsledare Robert Horvat blev hög före start och hördes bra vid genomgången. Överraskade mig då jag fick äran att vara med i juryn tillsammans med honom och tävlingsansvarige på Sportfiskarna Michael Molander.
Syrran och jag gick ungefär en kvart och startade på högra landet. Perfekt att gå och lättborrad tjärnis, cirka 30 cm tjock.
Då det inte nappade så bra och folk runtomkring började röra på sig, beslutade vi att byta plats. Vi gick tillbaka till baksidan på stora ön rakt utanför starten En lång råk hade slagit upp. Så straxt intill gjorde vi några hål, men 12 meter djupt. Så vi gick närmare ön.
Det nappade bra i vissa hål och en del hål med lite större abborrar.
Vi kämpade på och fem minuter före slutsignalen så packade vi ihop och gick mot starten. Vi hade lovat att börja invägningen.
Allt flöt på bra och Monika vägde och jag skrev vikterna. När Robban och Mats Larsson vägt in fixade de kuverten och räknade ut hur många som skulle få pris.
Rolf Taskinen och sonen Filip hjälpte till att sortera korten.
Ägg och sillburkar lottades ut på startkorten och Robban, Mats, och Rolf fick varsin äggkopp och Kinderägg, som tack att de arrangerar tävlingarna.
Herrklassen vanns av Per Nilsson, herrveteran av Alpo Partanen, juniorklassen av Filip Taskinen och damklassen med dagens högsta vikt på över 4,8 kilo Lotta Engvall.
Syrran kom fyra och jag tvåa , nya tag i morgon på Yngern.
Niklas gick som vanligt långt efter ett tips, men lyckades inte träffa på de rätta hålen.Blev sammanlagt 13 kilometer, en vacker dag lossnar det. Bara att bryta ihop och komma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela