Siljan i morgon.....

Publicerad 2018-03-24 21:07:00 i Allmänt,

Då blir det OS-pimpel på Siljan med start på Sollerön i morgon. Får åka med Bosse, man tackar.
Det gick ju inte att genomföra tävlingen på Storhamrasjön då det är så mycket snö där i år. Förra året gick det fort med isarna, så man fick ställa in tävlingen. 2016 gick det bra för mig som vann, så riktigt peppad inför morgondagen.
Har tävlat tre gånger på vattnet tidigare, ett DM i pimpel för längesedan och två tävlingar under påsken. Dessa tävlingar med start vid Ryssa. Påsktävlingarna arrangerades av en förening från Ryssa en riktig folkfest med varupriser.
Verkar bli jobbigt före på isen i morgon, cirka 20 cm snö och 5 cm vatten. Seg stöpis, så novaborren blir perfekt.
 
Idag var jag och kollade när Niklas hade en träningsmatch med sitt Amsberg mot Ulfshyttan. Man spelade på konstgräs i Gustafs. Det blåste kallt och vi var inte många i publiken. 
Serien kör igång i slutet av April, blir kul att följa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela