Inte sill......

Publicerad 2018-09-26 09:23:23 i Allmänt,

ABBA inte bara sill! Nej, en helt fantastisk historia om det världsberömda bandet ABBA, finns på deras museum bredvid Gröna Lund på Djurgården, Stockholm.
Jag kan rekommendera ett besök där.Jag har ju gått med i PRO och en av resorna gick just till ABBA-museumet. Vi åkte före 7 på morgonen och fick en dricka och smörgås när vi klev ombord på bussen. Vi var tillbaka vid 17.30, så en lång dag med mycket skratt.
 
Man skulle kunna gå där flera timmar och bara titta och läsa om allt. När man går in får man en liten dosa som man sedan scannar av vid flera "stationer" och som man lyssnar på och  då berättar de själva om hur allt gick till.
Finns även flera hörlurar där man scannar av biljetten och får en massa uppgifter, frågor och mycket annat.
Alla deras skivor, priser, scenkläder och mycket annat finns. Jag ska väl inte avslöja allt och vill inte lägga ut alla bilder jag tog, men gör ett besök.❤
På hemvägen var det lunchbuffe med mycket god mat, sedan stannade vi och köpte smågodis på ett billigt ställe.
Hösten är här nu och metesäsongen är väl över för min del......Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela