DM-serie 2 för Dalarna.....

Publicerad 2019-02-03 18:23:00 i Allmänt,

Då var det dags igen för dm-serie för Dalarna på sjön Skramsen, söder om Vansbro. Där har vi haft två tävlingar tidigare i serien, senast för två år sedan. 
Igår hade vi -2 grader, som till kvällen återgick till snöfall och blåst, och i morse minus 12 grader och snöstorm.
Linda-Maria kom och hämtade mig och i bilen fanns även Jörgen Andersson och Ture Fransson.
Resan gick bra och efter fika och lösta kort blev det samling på isen. Översnöade skoterspår och på sidan om snö upp till knäna. Hade med mig min pulka ut på sjön, för att undvika att all snö skulle frysa fast på finnskryllan. Men det blev att det frös på under pulkan istället, då det blev vatten på isen. Helt meningslöst.....
 
Började vid en mörtstuga utanför en liten ö, där jag tidigare fått fisk. Började bra med en abborre på hektot i första hålet. Fiskade helt själv och såg Gullstrand lite längre bort, och Göte Sjölin åt andra hållet. Båda drog fisk, men jag letade runt. Efter en timme hade jag bara tre abborrar och flera återsläppta mörtar.
 
 
Gullstrand passerade och hade fått lite mer än mig och borrade sig närmare starten.
Jag borrade mig hemåt starten och fick fina fiskar i vissa hål och en del som lillfingret i andra. Göte hade också rört sig närmare starten. Kämpade på med många bomhål och endast en eller två i vissa håll.
Fiskade mest på 3 meters djup och med en räfflad Hugo-pirk i silver/koppar och med en kurrekrok.
Jag var bland de första att väga in och fick ihop 2485 gram. Göte hade över 3kilo och Gullstrand över 4 kilo, han vann sin klass.
Lars Jansson från Falubygdens SFK och landslagsman i mormyska, kom trea i herrveteran. Linda-Maria tvåa, Jörgen femma och Ture straxt utanför prislistan..Här  nedan lite bilder i väntan på prisutdelningen.
Cirka 55 stycken till start idag och ja, det gick bra blev en etta i damveteranklassen och dagens högsta damvikt.
 
Börre  hade högsta vikten idag på över 5 kilo. Nu försöker jag lindra värken och tinar upp efter en tuff dag på isen. Men frös inte på sjön.....lager på lager av ullkläder.😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela