Fiskefamiljen.......

Publicerad 2019-02-06 10:58:00 i Allmänt,

Fiskefamiljen Andersson från DM i pimpel 1989 i Södermanland, vi tävlade då för Trosa Afk. Från höger syrran Monika  som idag heter Rytterlund i efternamn. Framför henne dottern Åsa Forsell-Johansson, som var med på tävling förra påsken. Nu har hon problem med ryggen, men vi hoppas på comeback. Hon har ju vunnit SM i pimpel som yngre och äldre damjunior. Bredvid Monika står mamma som fiskade sedan starten av Södertälje SFK 1964. I höst har hon varit död i 5 år.
Bredvid mamma pappa Gunnar som var med och startade Södertälje SFK och aktiv i Stockholmsdistriktet. I Januari i år var det 25 år sedan han dog. Framför pappa min äldsta son Stefan som tävlade några år och var med på 2 SM i pimpel.
Bredvid pappa står jag, och då med efternamnet Rehn, i min mage finns Niklas, som föddes några månader senare. Två år senare flyttade vi till Borlänge.
Niklas på Nyårsnappet, tror inte att han vill kännas vid mössan nuförtiden.😉
Åsa i Länstidningen,Södertälje efter att hon vunnit SM i pimpel som äldre damjunior.
Pappa och mamma tävlade mycket året om, här är pappa på metartävling i Hjälmare kanal.
Mamma har vunnit damklassen i Kungsör, ett roligt ställe att meta på och stor löja som gick upp i Arbogaån från Mälaren. På vintern var det även bra pimpelfiske i Mälaren utanför Kungsör. Läs gärna resultatet, många namn från den tiden, slutet av 60-talet.
Här har jag vunnit min klass också i Kungsör, populärt att stå på kajen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela