Källviken.....

Publicerad 2019-02-21 08:53:00 i Allmänt,

På onsdagen arrangerade Kjell och Ellen en pimpeltävling på Runn vid Källviken. 22 stycken " lediga" kom till start i det fina soliga vårvädret.
Men det blåste kraftigt och riktigt kallt. Senast jag var på samma ställe var i slutet på 90- talet, och då gick jag bara en bit till vänster.
Den här dagen gick jag ut mot Dejstolen och började vid en stor sten. Fick några i fjärde hålet. De andra runt omkring spred ut sig, när de inte nappade så bra.
 Jan och Jackson satt och drog lite längre fram, och jag borrade mot dem. Ville inte störa deras fiske och borrade mig framåt och runt udden. Såg att långt bort närmare isbanan satt det en klunga som fick fisk.
Borrade mig framåt och i ett hål fick jag närmare 30 stycken, så nu hade jag 34 stycken och en lång tid av tävlingen var avverkad.
Fick några bra hål och Per Nilsson passerade mot udden jag tidigare gått förbi.
Det blåste fortfarande mycket och inte direkt någon lä där jag satt.
Anna-Lena, "Kaffepetter" och jag fiskade på ett stort område på slutet, och vi fick alla bra med fisk. Men det var även en hel del bomhål.
Det trasslade en hel del den här dagen och fick knyta om pirken flera gånger. Knutar och trasslade in mig i broddarna flera gånger. Viktigt att sitta rätt med vinden i ryggen en sådan här dag. Som tur var så värmde solen skönt, så jag frös inte.😊
Fick till slut ihop 179 stycken som vägde 3908 gram. Det var bra att gå, men broddar behövdes. Några få områden där stöpet inte frusit och man trampade igenom.
Segrarna från dagens tävling och resultatet har jag skrivit ut på facebook, Borlänge SFK.
 
Damer . Anna-Lena Björkman  5690 gram
Herrar.   Per Nilsson .                 8080 gram
Äldre HV S-O Holmberg.            8770 gram  Dagens högsta vikt.
 
Idag snöar det här i Borlänge och minus 7 grader. Vi får se vad det blir för före på Runn på söndag. Då avgörs Runnmästerskapet 2019, med start vid Storsund. En 5- timmars tävling på Runn, avgränsat mot Falun och det området som är med på Falumästerskapet 9 mars.
Återkommer i morgon med helgens tävlingar.😎

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela