Mums........

Publicerad 2019-02-12 16:03:01 i Allmänt,

Jag fick ju en stor abborre i lördags på Storgösken, Hofors.Den vägde 557 gram och i magen hittade jag en liten kräfta och en liten gös. Gösen såg nästan ut som en abborre men hade inga ränder. Kräftan verkade svårsmält.
Tog även reda på rommen och abborren kokade jag. Så nu har jag ätit gott.
 
Idag stekte jag en romkaka av rommen med ett ägg, rödlök och kryddor. Till det creme fraiche, gurka och ett kokt ägg, samt en kall mellis. Mums.
 
I morgon blir det tävling på Hyen, Hysta, då hoppas jag på fler stora abborrar. Ser ut att bli sol, trevligt.😎🌞

Kommentarer

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2019-02-13 08:25:29

Hej, ser mumsigt ut. Tycker nästan att "Gösen" ser ut som en Gärs . Här nere i Västsverige ryker nog våra isar nu, +8 några dagar framåt. Får kanske bli ett sista pass idag, blev 29 abborrar igår på 1 timma.

Svar: Hej, tråkigt att era isar försvinner. Här har vi också haft plusgrader så snön sjunkit ihop. Stöpet på sjöarna har frusit ihop tack vare minusgrader några dagar. Kanske en snorgärs, men skulle finnas mycket gös i sjön.😊
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela