Ljuskväll vid Ornässtugan.......

Publicerad 2019-01-22 13:06:00 i Allmänt,

Igår kväll var det ljuskväll vid Ornässtugan, Ösjön, Borlänge. Från 18-21, och jag var ute i god tid. Tur var det för parkeringen vid pumphuset fylldes på snabbt.
Magiskt ljus från stadens lampor och på sjön som var full med marschaller utmed isbanorna, betydligt mörkare.
 
Det var en kall kväll med -11 grader och det snöade. Jag blev inte kvar så länge, utan drack upp min varma vaniljmjölk med honung. Den satt fint.
Mycket folk både skrikande barn och hysteriska föräldrar. De flesta hade skridskor med sig och åkte en vända. En del klev på vid båthamnen, andra vid bryggan vid Ornässtugan eller vid Haganäs längst in i viken.
 
Niklas och hans fru Pantea hade på dagen fått främmande av Panteas  kusin med kompisar från USA. Men vi måste gått om varandra. Det var första gången de gick på is, så en fantastisk upplevelse för dem.😊
Ovan cafeterian som höll öppet och det berömda dasset med en fin gran bredvid. Det var via dasset Gustav Wasa rymde, och så småningom upp till Mora och Sälen. Men den historien om Vasaloppet får bli en annan gång.
En magisk kväll och i morgon talar jag om Stäkets SF och Järfällamästerskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela