Musikåret 2018.....

Publicerad 2019-01-04 20:05:00 i Allmänt,

Jag har alltid gillat musik och sjöng jämt som liten. 2018 innehöll en del musikarrangemang, det första sista helgen i Juni. Jag hade precis flyttat till en lägenhet i centrum och min väninna Joanna och jag hade lite balkonghäng innan vi gick ner på stan.
Där var det  Dalcarliafestival med många band som spelade inne på Liljan och på några scener utomhus. Bland annat Europe, Takida och Ebba Gold.
 
Helgen efter var det Peace and Love och jag kunde sitta på balkongen och lyssna. Men på fredagen var Marina och jag där, många bra artister och band spelade och sist ut var Thåström, inte min favorit.
 
I Augusti var vi några stycken på Wardruna i Dalhalla, och det var det bästa på hela sommaren. Det är ett norskt band som spelar medeltidsmusik på enkla instrument och horn.
 
Även det här året var Marina och jag på Skogstoner i Gagnef uppe vid Sarbergstjärn. Där spelar man också på olika horn, fiol och några kvinnor "kular"  till varandra i skogen. Alltid lika trevligt, men det här året stördes uppträdandet av två flygplan som cirkulerade på låg höjd.
 
En annan upplevelse var resan till Glastonbury, med draktåg genom staden och man dansade med pinnar som slogs mot varandra, mycket trummor och gitarrspel.
 
Ja ett händelserikt år har det varit. Det kommer mer någon annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela