Premiären avklarad......

Publicerad 2019-01-19 18:15:00 i Allmänt,

Idag var det första serietävlingen för DM i pimpel på sjön Leran. Smedjebacken var arrangör, som vanligt en bra genomförd tävling, där man även säljer korv, dricka, m.m.
 
Hemma hade jag -8 grader men ju närmare Morgårdshammar jag kom så blev det kallare, och -15 vid starten.
Niklas kunde inte komma med idag på grund av studier, så jag åkte själv. Hörde på radion om en trafikolycka före Borlänge på E 16 och flera tävlande satt fast i kön på den avstängda vägen. Alla hann inte fram, utan fick vända.
 Som vanligt hade jag extrakläder nerpackat i konten,  och klädd i två tröjor, tunn dunjacka och ulltröja ytterst. På huvudet ett pannband. Fick många blickar och kommentarer, då de flesta var väldigt påpälsade på grund av kylan. Men jag svettas ju så mycket, så jag måste ha ombyte med mig.
Jag hoppas att jag får någon rätsida på mina problem. Jag har skickat in hår från mitt bakhuvud till Näringskällan, som skickar det vidare till Texas, USA. Så om cirka tre veckor får jag 10-12 sidor med analysen. Då vet jag vad min kropp behöver för vitaminer och kosttillskott, för att balansera mina problem. Spännande, och intressant efter 5 års helvete med svettningar och trötthet. Min teori är sköldkörteln, men sjukvården är ganska okunniga och ointresserade när man har fibromyalgi.
 Nu till tävlingen.....det var ganska många till start och många tävlare utifrån. Min  plan var som vanligt att gå in i Kolviken, där det brukar nappa bra. Vi var ganska många som började där och många starka namn. I mitt tredje hål fick jag 6 stycken, och det nappade bra för fler av de tävlade.
Jag fiskade med en räfflad Hugo och kroken var Bolander med en lyspinkies på. Hade räkneverket som jag klickade varje fisk. Men på grund av kylan och blöta fingrar så fastnade man lite vid varje tryck. Så när jag kom till 22, skippade jag den.
Ojämnt fiske och många tävlande som "flyttade runt", och det gick inget vidare för mig.
Allt frös utom jag, borren, konten, pinkies, blodisar och ibland rullen på spöt. Jag hade ju tagit på mig torra kläder upptill, på med jacka och mössa innan starten. Händerna var insmorda med nitroglycerinsalva, och mina fårskinnshandskar satt inte i vägen mellan hålen.
Kämpade på tiden ut, som gick sakta idag. Men ångrar att jag inte gick fram till en klunga på slutet, där de fått stora abborrar.
Gick en del i gamla hål och varierade med Hugo, Hedenskog och finska tafspirkar. Men fick inget flyt i fisket.
Högsta vikten idag på över 6 kilo i hv o Anders "Laxen" vann herrklassen på näst högsta vikt, 5,6 kilo.
Damklassens vanns av Lotta Engvall och Linda-Maria tvåa, men etta i Dalarna, Monica Andersson vann Dv och Anna-Lena Björkman tvåa, och resten av resultaten, kommer så småningom på Smedjebackens hemsida och Sportfiskarna Dalarna Facebook.
 
Lillemor var nog bästa ädv från Dalarna och maken John tvåa tror jag.
 
Kjell och Ellen fanns på plats med sin försäljning.
 Solen hann aldrig fram idag, men när vi slutade fiska var det bara -5 grader.
 
Ja, premiären avklarad och nya tag snart igen, men blir nog hemma i morgon, tråkigt att åka ensam i bilen. Januarinappet på Björken hade ju varit kul, om kläderna hinner torka.🤔
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela