Resor......

Publicerad 2019-01-06 09:03:00 i Allmänt,

Igår blev det en resa till Västerås fram och tillbaka över dagen. På fredagen hade jag hämtat mina barnbarn Dennis och Tuva i Falun. De skulle sova en natt hos mig. Sedan skulle vi åka ner till min son Stefan som fyllde år. Barnen skulle bli kvar där och skjutsas hem av pappa på söndagskvällen.
Tuva och jag pysslade lite på fredagen och gjorde lucior och tärnor av flörtkulor, creppapper och toarullar. Tuva gjorde även två pärlplattor.
Mötet med pappa och hans nya familj var efterlängtat och gick bra. När jag rest hem åkte de ut till stallet och fick träffa deras häst.
Så idag är jag lite sliten och efter nattens hockey, så min premiär på isen dröjer.
Under 2018 blev det många resor, dels fiskresor med övernattning, SM i pimpel, påskpimpeln, Trosametet, Sm i traditionellt och internationellt mete.
Sedan var jag och min väninna Marina uppe i Orsa en vecka som volontärer på Solögas Woodlands. Det var helt fantastiskt att vara med och smycka naturen på flera ceremoniställen. Att sedan under flera dagar deltaga var magiskt. Vi får se om vi har någon möjlighet att göra om det i sommar.
Vi bodde i Tallhed norr om Orsa och hann med att besöka helvetesfallet och Orsa Grönklitt m.m. Det var när det brann i Sverige och var så varmt, vi fick se en skymt av den långa karavan av hjälpande brandbilar passera på E45.
Under Halloween reste jag och fem väninnor till Glastonbury i England och det var helt magiskt att se hur man firar den högtiden. Vi kom dit den 31 oktober och då hade man smyckat sina hus med pumpor och annat skoj. Hela stan vimmlade av utklädda barn som gick runt.
Som vanligt besökte vi de magiska platserna Tor och Chalice Well och den vita källan.
På lördagen var det fest i stan med dansuppvisning och det stora draktåget med vinterkungen, som gick genom stan och upp på ängen vid Tor.
 
Där hölls en ceremoni och det var kolsvart ute när vi skulle gå hem.
En helt underbar vecka med mycket skratt och shopping.En ny resa är beställd dit till våren.
 
Jag gick en skinnsömnadskurs i Mora som jag kommer att ha stor nytta av framöver. Vi fick lära oss olika stygn och vad man använder för tråd. Själv så sydde jag ett par fårskinnsvantar.
 
Blev även en resa upp till Dvärsätt ovanför Östersund där jag börjat en andlig ledarskapsutbildning. Så under 2019 blir det fyra resor dit innan vi är klara med första året, resten läser vi på distans.
 Var ju även en sväng till Åland med Lotta och från Strängnäs åkte syster Monika, Kicki, Kari och Mona.
 
Då jag bytt både mobil och dator har jag inte så många foton sparade och fortsättningen kommer att bli mycket fiske och en del repriser. Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela